Étrend futóknak


Ha valaki legalább heti 3 alkalommal fut legalább kilométer közötti távot, az már megváltozott étrendet, étkezési szokásokat igényelhet.

böjti diéta hogy fogyjak a combomból

Rendszeres étrend futóknak mellett nem szabad drasztikusan diétázni és amúgy semám óriási mennyiségű étel elfogyasztása sem szükséges, mert hiába futunk, a túl magas kalóriabevitel bizony hízáshoz fog vezetni. A gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmazó banán futás előtt vagy után is jó választás lehet a futóknak Fotó: Shutterstock Nincs szükség eszelős kalóriaszámolgatásra, ám arra ügyelni kell, hogy mikor, milyen minőségű ételeket, milyen arányban fogyasztunk.

Ideális étrend futóknak

Általános szabály, hogy legkésőbb futás előtt két órával érdemes utoljára enni, futás előtt közvetlenül már nagyobb étkezés nem javasolt, maximum fél órával korábban egy banán vagy más gyorsan felszívódó szénhidrát. Ha este futunk, napközben nem szabad éhezni, étrend futóknak kell arra, hogy a szervezetnek egész elegendő energiája legyen.

Futás után egy órán belül vigyünk be tápanyagban gazdag ételt a szervezetünkbe. Nem kell nekiülni azonban egy púpozott tányér pásztortarhonyának, a mennyiségre és minőségre ilyenkor is figyelni kell! A rendszeresen és komolyan futók számára nagyon fontos a jó minőségű szénhidrátok fogyasztása.

vita crystal zöld kávé kapszula vélemények egészséges fogyasztó étrend

Fontos, hogy ezek hosszan felszívódóak legyenek, mint például a teljes kiőrlésű termékek, a zabpehely vagy a barna rizs. Az étrend kis mértékben, de tartalmazzon minőségi zsiradékot, például olívaolajat vagy olajos fogyás belső combról. Minimálisan ennyire szüksége van a szervezetnek, hiszen vannak olyan vitaminok és tápanyagok, amelyek zsírban oldódóak.

A futók étrendjére is igaz, hogy érdemes kerülniük a telített zsírsavban gazdag, úgynevezett üres kalóriákat, mint a chips, az olajban sült ételek, készételek.

  • Fogyas 3 het alatt
  • Twitter Pinterest Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek.
  • Házi praktikák fogyásra
  • Fogyókúrás italok
  • 7 tanács futóknak a helyes étrend kialakításához | Diéta és Fitnesz

Rendkívül fontos a megfelelő fehérje fogyasztása is, amely szintén legyen jó minőségű. Ennek azért van jelentősége, mert a fehérjék elősegítik a szervezet regenerálódását, az izmok épülését.

étrend kezdőknek fogyás gyors beindítása

Olyan fehérjéket javasolt választani, amelyek viszonylag zsírszegények. Tehát jó fehérjeforrás lehet a sovány csirke- vagy pulykahús, időnként a sovány vörös hús is, valamint a hal, a zsírszegény tej, a túró és a hüvelyesek.

tartós fogyás étrend fogyokura napi kaloria bevitel

Amennyiben edzésbe kezdünk, mérjük rendszeres a testsúlyunkat. Ha fogyni szeretnénk, de a kilók héten belül nem indulnak el lefelé, vegyünk vissza egy kicsit a szénhidrátfogyasztásból.