Rostdús heti étrend, 10 tipp a változatos heti menüre | Nosalty


Új köretek: Az ebéd és a vacsora is rostokban gazdagabbá tehető, ha a hagyományos köreteket, mint a burgonya vagy a tészta, rizs, lecseréled rostdúsabb változatokra. Érdemes kipróbálni a barna rizst, a hajdinát, kölest, de akár a teljes kiőrlésű tésztákat is.

Szálka Brigitta dietetikus Állandó fejtörést okoz, hogy mi legyen ebéd? Egészséges is legyen és változatos is?

10 tipp a változatos heti menüre

Tippjeinkkel ötleteket adunk a heti menü összeállításához. Ha mindennap főzünk márpedig ez sok szempontból szerencsés tevékenység, ha egészségesen szeretnénk élniakkor egy idő után mindenkinek fejtörést okoz a változatosság.

Pedig a változatosság a fenntartható, kiegyensúlyozott, egészséges étrend egyik pillére, tévhit, hogy csak salátákkal és mindenmentes ételekkel lehet ezt jól csinálni.

rostdús heti étrend

Az én tollamból is gyakran olvashatjátok, rostdús heti étrend főzzetek változatosan! Most ebben segítek tippjeimmel!

rostdús heti étrend

Tervezzünk előre! A tervezéssel jelentős időmegtakarításhoz jutunk, hiszen ha a kész heti menü után bevásárló listát gyárthatunk magunknak, csökkenthetjük heti bevásárlásaink számát.

Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk? Számos fórumon hallhatunk a rostdús ételek fogyasztásának jelentőségéről, és arról, hogy ideje áttérni a rostban gazdag étrendre. Ugyanakkor tudjuk-e pontosan, hogy ilyenkor miről is van szó? Csak egy újabb gasztrotrend, amit épp az egészséges életmód egyik divatirányzata, amit hamarosan felvált egy másik?

Az időspóroláson túl a különböző diéták betarthatóbbá válnak, hiszen rendelkezésünkre állnak a szükséges hozzávalók. A bevásárlások számának csökkenése egyben a kísértések számának apadását is jelenti, ami különösen jól jön testtömeg-csökkentés idején.

Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk?

Az előtervezés és a tudatosság is szoros összefüggésben állnak, hiszen ekkor kisebb az esélye az adhoc vásárlásoknak, nem beszélve arról, hogy így a túlvásárlás miatt elpazarolt, fel nem használt élelmiszerek mennyisége is jelentősen csökkenthető.

Gyűjtsünk legjobb fogyási módszerek inspirációkat!

rostdús heti étrend

Jól hangzik, hogy tervezzünk előre, mégis előfordul, hogy ötlettelenek vagyunk. Ilyenkor jól jön, ha átlapozzuk régi receptjeinket vagy meglévő receptállományunk bővítésének reményében újak után nézünk a neten, főzős újságokban.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Egész egyszerű módja az ötletgyűjtésnek, ha megkérdezzük másoktól, mit főznek. Használjunk szezonális és - ha tehetjük - helyi nyersanyagokat!

Ha mindezek után még mindig elképzelésünk sincs a heti menüről, a szezonális nyersanyag-kínálat végiggondolását követően biztos ihletet kapunk. Az éppen érő lehetőség szerint helyi és idény szerinti nyersanyagok nemcsak olcsóbbak, de vitamin- és ásványi anyagban gazdagabbak tartósított vagy sokat utaztatott társaikhoz képest. Olvastad már?

Strandkaja: vállalható választások 4. Legyünk változatosak a nyersanyagok tekintetében! A feltéteket nézve irányadó táplálkozási ajánlások állnak rendelkezésünkre.

Ezek szerint nem kötelező a hét minden napján húst ennünk, de jó, ha legalább heti háromszor fogyasztunk húsételt jól hasznosuló, teljes értékű fehérjetartalmuk miatt.

Rostdús táplálkozás

A halak tekintetében nehéz utolérni az ajánlásokat, heti alkalommal kell ene halat ennünk. A húsokon és a halakon kívül még számolhatunk a többi értékes állati eredetű fehérjeforrást tartalmazó nyersanyagokkal: tojással, sajtokkal és a túróval.

Keress receptre vagy hozzávalóra Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen! Mi, magyarok, csak a napi ajánlott rostbevitel felét fogyasztjuk el.

Köretek szempontjából is törekedjünk a változatosságra! A megszokott rostdús heti étrend, rizs, tészta köreteken kívül szerepeltessük más, elsősorban rostdús köretet is: az árpát, kölest, bulgurt.

Kiadós, szénhidrátban gazdag krémlevesek után például fokhagyma krémleves pirított kenyérkockákkal elegendő csak saláta vagy párolt zöldség köretet tervezni. Főzelékféléket is fogyasszunk rendszeresen, akár a hagyományos magyaros, akár párolt, grillezett, sütőben sült formában, fűszerezzünk változatosan és alkalmazkodjunk a szezonhoz!