Redukciós diéta


Egyszerre ígérnek finom ízeket és egészséget: a legkülönfélébb diéták hódítanak, a vércsoportdiétától a Kréta-diétán át a fehérjék és szénhidrátok szétválasztásával dolgozó étrendig.

redukciós diéta

De vajon melyik az igazi? Mit mondanak a szakértők? Vannak, akik úgy vélik, elegendő, ha csupán fényt és levegőt fogyasztunk ők a Jasmuheen-féle fényevők.

Ez természetesen butaság. Arról soha nem volt vita, hogy az embernek ennie kell. De mit? Ezt nem könnyű eldönteni, nem csoda, hogy sok vitát is kavar. Az utóbbi időben ezek a viták érdekes fordulatot vettek.

A fő téma már nem annyira a friss ételek, a vitaminok, hanem inkább a tápanyagok helyes adagolása, azaz a fehérje, zsír és szénhidrát megfelelő aránya.

A ketodiétáról vagy más néven ketogén vagy keto diétáról Mi az a keto diéta? A ketodiéta, más néven proteines diéta, fehérjediéta, ciklikus ketogén diéta, az orvostudomány által elismert módszer, amely már néhány hét után nagyszerű eredményeket hoz a fogyásban. Felfedezője George L.

Érdekes módon mostanában a szénhidrátok ülnek a vádlottak padján. Méghozzá nem az ipari cukor, hanem a teljes őrlésű gabonából származó anyag is. Az álláspont az, hogy aki le akar redukciós diéta, annak csökkentenie redukciós diéta a szénhidrátfogyasztását. De a szégyenpadon jut hely másnak is, például a fehérjéknek. Arra is vannak bizonyítékok ugyanis, hogy az állati eredetű fehérjék eltömítik a hajszálereket, és olyan súlyos betegségekhez vezetnek, mint a szívinfarktus, a szélütés vagy a cukorbaj.

A zsírok pedig végképp rossz hírnévnek örvendenek. A közember ugyan eszik zsírosat, de rossz lelkiismerettel, és szívesebben nyúl a light termékek után. Ennek ellenére hízik, akkor most mi a teendő?

Termékleírás

Az egészségmegőrző diéták története egy sor receptet kínál. Vegyük például az redukciós diéta, akik hihetetlen mennyiségű halat és ezzel egészséges omega-3 zsírsavat fogyasztottak, alig fordult elő náluk szívinfarktus, viszont ritkán éltek tovább 50 évnél.

Vagy nézzük a krétaiakat, akik a sok olívaolaj, sajt, hal, zöldség, fokhagyma, fűszer jóvoltából hosszú és jó minőségű életet mondhatnak magukénak. Az eszkimók nem kaptak szívbetegséget, amíg fogyás férfiaknak halat ettek Vagy mit szólnánk a világ tetejéről érkező diétához? A hunzák, ez a Himalájában élő kis törzs, spártai életmódot folytat, sárgabarack - magot esznek egyfajta különleges kenyérrel, és hozzá gleccservizet isznak.

Ezen a koszton élve már jóval a civilizáció megérkezése előtt csodálatos építményeket hoztak létre, és sokáig éltek. Nincs új diéta A megdöbbentően újnak titulált diéta általában csak egy régi módszer leporolása. Ezt figyelhetjük meg a manapság egyre népszerűbb bibliai orientáltságú diétáknál, mint amilyen a "teremtő koszt" vagy a hallelujadiéta Jézus-diéta.

Az így elkészített főzetnek erősebb hatása, lágy az íze és jótékonyan hat az emésztésre, amely nagyon fontos a jótékony hatással lévő himalájai gyógynövény kivonatok felszívódása végett.

De az eredeti módszerek, mint amilyen például a vércsoportdiéta is messze visszanyúlik fajunk fejlődéstörténetébe: a vércsoportnak megfelelően meghatározott élelmiszerek kell hogy jót tegyenek nekünk, mert állítólag azok illenek hozzánk. Vagy el akarjuk hagyni a kenyeret a vaj alól? Erre biztatott már negyven évvel ezelőtt dr.

redukciós diéta

Wolfgang Lutz az Élet kenyér nélkül című, azóta klasszikussá vált könyvében. Emellett azonban létezik kenyérdiéta is, amelyet Erich Menden professzor fejlesztett ki. Ez olyan redukciós diéta, amely a férfiaknaka redukciós diéta kalóriát engedélyez naponta, és teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret ad négy vagy öt étkezésre elosztva, mindig valamilyen feltéttel.

A kenyér mellett friss gabonából főzött kása és nyers gyümölcs szerepel még az étlapon. Ezeknek a diétáknak nem annyira a fogyás a céljuk, mint inkább az egészséges étkezés: a gyógyulás vagy az egészség megóvása.

Ez persze általában a karcsúsodást is maga után redukciós diéta. Ám a lényeg nem az, hogy megszállottan bámuljuk a mérleget, hanem hogy megújítsuk életenergiáinkat. Méghozzá optimális regenerációval, és mindazoknak a kellemetlen dolgoknak az elkerülésével, amelyek a civilizációs életforma velejárói.

Alacsony kalóriatartalmú diéta: a szénhidrátgyilkos A legmenőbb diéta az Egyesült Államokból ered, és a lényege a szénhidrátok alacsony szinten tartása. Ez megint csak nem újdonság, a módszert harminc évvel ezelőtt hozta divatba kitalálója, Robert Coleman Atkins Az Atkins-diéta jelszava: lefogyni anélkül, hogy éheznénk. Ennek megfelelően kerülni kell a szénhidrátban gazdag kenyeret, müzlit, rizst, tésztát, krumplit.

Visszafogott mennyiség redukciós diéta zöldségből és gyümölcsből. Annyit lehet viszont enni, amennyit csak akarunk húsból, kolbászfélékből, szalonnából, halból, sajtból és tojásból.

Vélemények

A szokott koszt, még az is, amelyet a hivatalos táplálkozástudományi szakemberek javasolnak, elég sok szénhidrátot tartalmaz, naponta több száz grammot fogyasztunk belőlük cukor, keményítő vagy rost formájában. Az alacsony szénhidráttartalmú diéta viszont legföljebb napi grammot engedélyez ebből a kedvelt energiaszolgáltató tápanyagból. Ez nagyjából hat kenyéregységnek felel meg ez körülbelül g vegyes lisztből készült kenyér.

redukciós diéta

A feltételezések szerint ugyanis a szénhidrátok kerülésével lehet megúszni a túlsúlyt és számtalan krónikus betegséget. A szénhidrátok kerülése nem jelenti feltétlenül az ész nélküli redukciós diéta és zsírfogyasztást, ezt bizonyítja például a dr. Johanna Budwig által kidolgozott, szigorúan vegetáriánus rákellenes diéta. Az úgynevezett Déli part-diéta South- Beach-Diet dr.

redukciós diéta

Arthur Agatston találmánya, kerüli a rossz zsírokat és a kedvezőtlen szénhidrátokat, és a tápanyagok kiegyensúlyozásával dolgozik. Az alacsony szénhidráttartalmú diéták listáját gyarapítja még a Sears-féle táplálkozás kevés szénhidrát, értékes zsírok, sok fehérje vagy a Cooley-diéta kevés szénhidrát, kevés zsír, sok redukciós diéta.

A Scarsdale-diéta is kevés szénhidrátot és zsírt tartalmaz, ezzel szemben viszonylag sok fehérjét, valamint zöldséget, gyümölcsöt és teljes őrlésű lisztből készült kenyeret. Mi az a glikémiás index? A glikémiás index GI, GLYX arra a kérdésre ad választ, milyen erősen emelik az egyes élelmiszerek - elsősorban a szénhidrátok - a vércukorszintet. A magas GI-érték felfelé viszi, az alacsony egyenletes, azaz egészséges szintet eredményez.

Ha a vér cukorszintje túl gyorsan emelkedik, akkor ez oda vezet, hogy a hasnyálmirigy megnövekedett mennyiségű inzulint választ ki, hogy csökkentse a vércukorszintet.

A NutriFood redukciós program kezdete - NUTRI FOOD PLAN

Az erekben ugyanis csak rövid időt tölthet a cukor. Az ezáltal előálló krónikusan megnövekedett inzulinkiválasztás megakadályozza a zsírlebontást, és ezzel elhízáshoz vezet. Ha azonban alacsony glikémiás indexű élelmiszert fogyasztunk, akkor nem ez lesz a helyzet. A szénhidrátok azonban, így az üzenet, nemcsak hizlalnak, hanem súlyos betegséget is előidéznek. Gyorsan kialakul az inzulinrezisztencia, ami a felnőttkori diabétesz előállapota.

Ehhez további szövődmények például a szívet és az ereket érintőek csatlakoznak. Ebből a redukciós diéta nézve valóban megvan annak a jelentősége, menynyi szénhidrátot fogyasztunk.

A glikémiás index abszolút mérőszáma a vércukor emelkedésének időtartama és abszolút fogyni gyorsan sokat, ahogyan a különböző élelmiszerekből származó, meghatározott mennyiségű szénhidrát elfogyasztása után mérhető.

  1. Túlsúly (elhízás), és hatékony fogyás | Adaptogének
  2. Túlsúly elhízásés hatékony fogyás az elhízás Túlsúly, vagy az elhízás, egy komplex kapcsolat a teljes fiziológiája a szervezet.
  3. Fast burn extreme tabletta hol kapható
  4. A harmadik, utolsó fázisba csak akkor lépjen át, ha már elérte megálmodott súlyát vagy még többet is fogyott, mint ahogy azt eredetileg tervezte.
  5. Mikor kezdjem a diétát?
  6. Он подождал, чтобы значение сказанного дошло до каждого.

Ennek során a viszonyítás alapját a szőlőcukor glukóz jelenti, amely száz százalékban a vérbe jut. A szőlőcukor glikémiás indexe tehát Összehasonlításképpen: a sült krumpli GI-je 75, azaz a benne lévő szénhidrátnak csak a háromnegyede jut a vérbe. Az alacsony szénhidráttartalmú diétánál mellőzni kell a kenyérből, tésztafélékből és krumpliból származó szénhidrátokat Általánosságban elmondható, hogy a 70 fölötti GI-érték kedvezőtlen.

Ezzel szemben optimális az 50 és az az alatti redukciós diéta.

Diéta - De kinek, milyen? | TermészetGyógyász Magazin

Egyébként ha valaki teljes értékű táplálkozást követ, azaz kerüli a fehér lisztet, a finomított cukrot és ügyel a sav-bázis háztartásra sok zöldséget eszikannál a GI-értékek is általában kedvezőek.

Mi a GI és az alacsony szénhidráttartalom valódi jelentősége? Huszonöt évvel ezelőtt a GI felfedezése valódi szenzációnak számított.

redukciós diéta

Időközben azonban világossá vált, hogy a testben az összefüggések bonyolultabbak, mint addig hittük. A szénhidrátok értékesítése során ugyanis a táplálékon belüli összefüggések is szerepet játszanak.

Ez főleg a zsír- és fehérjetartalomra vonatkozik. Arról nem is beszélve, hogy mindenki másképp hasznosítja a tápanyagokat. A GI éppen ezért csak egyfajta iránymutatóként szolgálhat, mértani pontossággal nem követhetjük az előírásokat. Az alacsony szénhidráttartalmú diéta kritikája tehát úgy hangozhat, hogy nem minden cukor egyforma, és a keményítőt jól meg tudjuk emészteni. Több százféle szénhidrát létezik, ezek részben természetes állapotban redukciós diéta elő, részben az élelmiszeripar redukciós diéta azokat elő.

Az erős inzulinkiválasztás fékezi a zsírlebontást. Aki fogyni akar, jól teszi, ha ügyel az élelmiszerek glikémiás indexére Az ipari cukor ellen már sok évvel ezelőtt harcba indultak táplálkozástudományi redukciós diéta. Kérdés azonban, mi legyen a természetes cukrokkal és a keményítőkkel, amelyek megtalálhatók például a gabonafélékben és a krumpliban. A teljes őrlésű liszt az alacsony szénhidráttartalmú diéta híveinek tetszését is el kell, hogy nyerje, mert a benne lévő szénhidrát csak fokozatosan szabadul fel az emésztés során, azaz a vércukorszintet nem emeli rohamosan.

Érdemes tehát új étkezési módszereket is kipróbálni, és nem a szénhidrátokat tekinteni a modern élet legnagyobb veszélyének. Alacsony szénhidráttartalom kontra teljes értékű táplálkozás Néhány szakértő úgy gondolta még nemrégiben is, hogy az alacsony szénhidráttartalmú diéta a teljes értékű táplálkozás végét jelentheti.

Tagadhatatlan, hogy a vegetáriánus orientáltságú, gabonatermékeken alapuló étkezési módszereknek manapság be kell bizonyítaniuk létjogosultságukat. Ez jól is van így, mert ha az evésről van szó, akkor semmit nem szabad magától értetődőnek tekinteni, és nincs az a meggyőződés, ami örök érvényű lehetne.

A teljes értékű táplálkozás a es évek óta az egészséges diéta szinonimája. A módszer középpontjában túlnyomórészt vegetáriánus koszt áll, elsősorban gabonafélék: búza, árpa, rozs, zab, kukorica, rizs redukciós diéta köles.