Keto diéta alatt mit lehet enni


Írta: Váczy Anikó Ez a ketogénbarát bevásárlólista garantáltan könnyebbé teszi az életed.

keto diéta alatt mit lehet enni

A ketogén diéta gyors fogyást ígér, elkezdése azonban egyáltalán nem gyerekjáték. Ugyanis az egész konyhai készleted át kell reformálni, kiszelektálva azokat a dolgokat, amelyeket a keto diéta alatt mit lehet enni tiltólistára tesz, beleértve az olyan gyorsan és könnyen elkészíthető ételeket is, mint a zacskós rizs vagy a mirelit sült krumpli.

12 tuti étel, amelyekkel könnyedén betartható a ketogén diéta | Well&fit

Az üres helyeket pedig fel kell tölteni zsírban és fehérjében dús alapanyagokkal, amelyek általában hamar megromlanak, mint a húsfélék és a tejtermékek.

Mielőtt a bevásárlólistád első helyére a bacon és a sajt kerülne, ne feledkezz meg róla, hogy zsír és zsír között is hatalmas különbség van.

keto diéta alatt mit lehet enni

A telített zsírok helyett részesítsd inkább előnyben a telítetleneket, amilyen a hal és az avokádó is. Mivel az étrend a zsírok megemelt bevitelén alapszik, kiemelten fontos, hogy ezekből kizárólag egészségeset válassz.

6 dolog, amit a ketogén diéta alatt is ehetsz

Az alapjaid legyenek tehát a telítetlen zsírok és a fehérjék, ám a ketogén diéta képlete korántsem ilyen egyszerű, hiszen számos étel fogyasztását tiltja. Milyen jó lenne, ha létrehoztak volna kifejezetten ketogén sorokat a szupermarketekben, igaz? Az alábbi lista segítségével azonban enélkül is garantáltan sokkal könnyebben boldogulsz majd a közértekben.

Ezek az arányok azonban személyenként változnak, a jelenlegi állapot és a célok függvényében! A ketogén diéta változatai Az utóbbi pár évben kialakult többféle verziója is a ketogén diétának. Ezek a különböző étkezési preferenciával vagy magas napi aktivitással rendelkező egyéneknek próbálnak megfelelő alternatívát nyújtani. Az egyes képekre kattintva bővebb információt kapsz a különböző keto étrendekről. Húsevő keto Csak állati eredetű táplálék tejtermékek, tojás, hús stb.

Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek Általános tévhit, hogy minden zöldség fogyasztása belefér a ketogén diétába. Léteznek ugyanis olyan zöldségek, mint például a krumpli is, amelyeket magas szénhidráttartalmúk miatt mellőznöd kell. Az olyan ch szegény tápanyagbombák, mint a brokkoli, a karfiol, a spenót, a zeller, az uborka, a padlizsán és a spárga azonban bátran fogyaszthatók.

keto diéta alatt mit lehet enni

Sőt, ha krémes smoothie-ra vágysz, a banánt is pótolhatod karfiollal, bármilyen különösen is hangzik elsőre. Saláták Az előmosott zöld saláták gyors és egészséges fogások fő alapanyagai. Egy maroknyi zöld tojással, csirkével vagy épp hallal szinte minden diéta regenor hatása kedvence, hiszen tele van olyan tápanyagokkal, mint a C-vitamin, a folsav, a magnézium, de rostban, és a hozzáadott feltétnek köszönhetően, fehérjében is bővelkedik, ugyanakkor alig tartalmaz kalóriát.

keto diéta alatt mit lehet enni

Avokádó Az avokádó a ketogénezők egyik nagy kedvence, hiszen tele van értékes tápanyagokkal és egészséges zsírokkal. Viszonylag magas a kalóriatartalma, ám egy harmad finomság is kiválóan telít és szinte minden étkezést képes feldobni. Bogyós gyümölcsök A ketogén diéta egyik legfájóbb pontja, hogy a gyümölcsöket is ki kell iktatnod az étrendedből.

Talán hallottál már a ketogén diétáról, ami mindazok számára kedvező táplálkozási feltételeket teremt, akik nem tudnak óránként leülni az asztal mellé. Előnye szép számmal akad, a legfőbb pozitívum talán mégis az, hogy megkímél az izomveszteségtől, mivel a test energiaforrásként a zsírokra áll át, így nem megy neki az izmoknak, hogy a fehérjéből nyerjen szénhidrátot. Mi a ketogén diéta? A sportolók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő diéta elnevezését a ketonok, azaz a zsíranyagcsere melléktermékei adják, amelyek a májban képződnek a zsírból, a zsírégetés meggyorsításához elengedhetetlen glukagon hatására. Az alacsony szénhidrátbevitelt támogató diéta alapja, hogy a szénhidrát — különösen a cukor — fogyasztása leállítja a zsírégetést, így a szénhidrát megvonásával az inzulin szintje csökken, a glukagoné viszont emelkedik.

Nem úgy a bogyós gyümiket, amelyeket alacsony szénhidráttartalmúk miatt továbbra is bátran fogyaszthatsz. Fagyasztott változataiknak köszönhetően ráadásul egész évben élvezheted az eper, a málna és az áfonya mennyei ízét. Legelőn tartott marha és organikus csirke Ha hús, akkor egyértelműen a legelőn tartott marhára vagy az organikus csirkére essen a választásod, hiszen ezek nem tartalmaznak nitrátokat, tartósítószereket és teljesen GMO-mentesek.

Tonhal és lazac A marha és a csirke mellett a legjobb fehérjeforrás a tonhal és a lazac. Emellett bővelkednek Omega-3 zsírsavak ban, ezáltal gondoskodva a szív- és érrendszered egészségéről is, ami egy hosszabb ketogén diéta alatt kiemelten fontos.

keto diéta alatt mit lehet enni

Párolva, grillezve salátával vagy brokkolival fogyasztva tökéletes ebéd vagy vacsora. Görög joghurt Jó hír, hogy a krémes görög joghurt adagonkénti 5 g-os szénhidráttartalmával még pont belefér a ketogén diétába.

Ketogén diéta étrend: alapok

Arra azonban nagyon figyelj, hogy kizárólag natúr, cukor hozzáadása nélkül készült terméket vásárolj, hiszen ezek jelentősen képesek növelni a ch tartalmát. Tojás Hogy mit egyél reggelire ketogén diéta alatt, hogy délig laktasson, ugyanakkor ne legyen benne semmilyen pékáru vagy müzli? A legjobb választás az Omegaban, D-vitaminban és fehérjében gazdag tojás. Növényi tejek A cukor hozzáadása nélkül készült kókusz- és mandulatej nagyszerű választás, hiszen alig van benne szénhidrát, ugyanakkor adagjában több, mint 4 g zsír található.

Mi a ketogén diéta?

Alaposan nézd azonban meg a címkét vásárlás előtt, hiszen a legtöbb termék sajnos tömve van cukorral, illetve egészségre káros adalékanyagokkal. Chia mag Az aprócska mag nem hiába lett szuperélelmiszerkalóriatartalma jelentősen alacsony, ugyanakkor tele van tápanyagokkal.

Rengeteg vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaz, de alig van benne szénhidrát.

Omega-3 és és Omega-6 zsírsavjaival pedig egyértelműen a ketogén diéta egyik kedvenc keto diéta alatt mit lehet enni.

Pisztácia A pisztácia nagyszerű mono- és politelítetlen zsírforrás, ráadásul növényi fehérjéje és értékes rostjai remekül telítenek.

Nem is ment rögtön, az első két hétben fokozatosan tanultam meg, hogy mit szabad enni és mit nem. És amit tilos, azt tényleg ne is egyem. Be kell vallanom, nagyon nehéz volt, és rendszeresen csaltam. Lemondó sóhajjal utasítottam vissza a régi kedvenvceimet, ha kínálták, vagy ha korábban többet ettem valamiből, ami a tiltó listán van, az első két hétben még fogyasztottam, de lényegesen kevesebbet.

Egy kis tenyérnyi adag kiváló tízóraira vagy uzsonnára, amikor ketogénezel. Olíva- és kókuszolaj A ketogén diéta a zsírokról szól, így a zsiradék talán a legegyszerűbb tétel a bevásárlólistán.

Az olívaolaj salátához és pároláshoz, míg a kókuszolaj sütéshez is jó választás. Fotó: RF.