Újrakezdeni a diétát


Mit tehetsz, ha már egy jó ideje teljesen elhanyagoltad a testmozgást, de szeretnél ismét belevágni a rendszeres edzésbe?

Az újrakezdés az edzésben — legyen szó akár az edzőtermi edzésről, akár a szabadtéri állóképességi sportokról — a fokozatosságon alapul, és nagyon oda kell figyelni a megfelelő regenerációra is.

Nézzünk néhány alapszabályt! Az újrakezdés az edzésben egy kicsit mindig nehéz, de hidd el, meglesz az eredménye!

újrakezdeni a diétát

Az első néhány hétben végezz átmozgató jelleggel, minden izomra kiterjedő gyakorlatokat, a nagyobb izomcsoportoktól a kisebbek felé haladva!

Helyezd előtérbe az olyan alapgyakorlatokat, mint például a guggolás, ahol több izom kapcsolódik be és vesz részt a gyakorlat végrehajtásában.

Legjobb mozgásformák

Figyelj a regenerációs, pihenőidőre is! Eleinte két egymást követő napon ne végezz edzésmunkát, mindig tarts legalább egy pihenőnapot!

újrakezdeni a diétát

Ha túl vagy az átmozgató időszakon, megoszthatod az izomcsoportokat különböző napokon, ezt hívjuk osztott edzésprogramnak, és ebben az esetben akár két-három edzésnapot is tarthatsz pihenőnap nélkül. Most kezdd el újra! Ősszel sokan hajlamosabbak a búskomorságra, a újrakezdeni a diétát pedig bizonyítottan képes megelőzni a depressziót, a lehangoltságot.

újrakezdeni a diétát

Másrészt aki rendszeresen sportol, annak erősebb lesz az immunrendszere, így nagyobb eséllyel kerülheti el a megfázásos megbetegedéseket. Ráadásul ha a szabadban is sportolsz, akkor az újrakezdés az edzésben ilyenkor, ősszel talán a legszebb és legélvezetesebb: a túrázás, a terep futás — vagy a kettő ötvözete, a túrafutás — során nemcsak a tested, de a lelked is feltöltődik a csodás színekben pompázó őszi természetben!

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel! Ez is érdekelhet: Maradj formában húsvétkor is — megmondjuk, hogyan! Közeleg a húsvét és mára szinte csak a tojás, a locsolás és a húsvéti sonka maradt meg a régi hagyományokból.