Húsmentes diéta


A húsmentes étrend fajtái, előnyei és hátrányai Sándor Alexandra Valéria Mit esznek a vegánok, az ovo-lakto vegetáriánusok és a húsmentes diéta Mire kell figyelnie annak, aki a húsmentes táplálkozást választja?

Húsmentes életmód, azaz hús nélküli étrend

A táplálkozás minden esetben egyéni döntés. Ahányan vagyunk, annyifélék.

Így elképzelhető, hogy ami az egyikünk számára teljességet jelent, az a másikban hiányérzetet teremt. A húsevés — vagy éppen nem evés — témája manapság környezetvédelmi és spirituális elvekkel is egybeforrt, mi viszont most pusztán tájékoztató céllal, egészségügyi szempontból szeretnénk bemutatni az alternatívákat.

A leghasznosabb tanácsok húsmentes étrendhez

Miért jó kevesebb húst enni? A huszonegyedik században már teljesen mást jelent a húsevés, mint felmenőinknél. Mind az alapanyag minőségével, mind pedig az elkészítés módjával kapcsolatban olyan aggályok merültek fel, amelyekkel húsmentes diéta érdemes tisztában lennie.

Húsmentes diéta a tendenciák nem feltétlenül vezetnek húsmentes életmódhoz, de többeknél ahhoz már igen, hogy tudatosan válasszák meg az általuk fogyasztott hús forrását, illetve egészségesebb formában tegyék az asztalra. Gyakran említett probléma, hogy az ipari körülmények között tenyésztett és tartott állatok húsa a nem megfelelő takarmány és az antibiotikumos kezelés miatt esetleg károsanyag-származékokat tartalmazhat.

fogyókúrás böjt motivációk fogyáshoz

Ráadásul a bő zsiradékban vagy olajban való kisütés az egyik legnépszerűbb elkészítési forma, amelynek során egészségtelen transzzsírsav kerül a szervezetbe. A kívülről érkező információk azonban csak az egyenlet egyik oldalát jelentik: a hús mennyiségének csökkentése, vagy az arról való teljes lemondás általában belső igényen alapuló döntés.

A húsmentes étrend fajtái, előnyei és hátrányai :: Fitness Akadémia

Az előnyök közé tartozik még, hogy a húsmentes ételek új dimenziókat nyitnak a gasztronómiában, amiket a változatos táplálkozás jegyében mindenkinek érdemes lenne megismerni.

Tényleg egészségesebb?

stagnáló fogyás beindítása gyors diéta hasra

Tudományosan bizonyított tényhogy a feldolgozott hústermékek és hentesáruk rendszeres fogyasztása növelheti a vastagbélrák kockázatát. Azt is sikerült már alátámasztani, hogy a vegetáriánus étrendet követők körében kevesebb a 2-es típusú cukorbetegséggel vagy magas koleszterinszinttel élő ember. Nem szabad azonban megfeledkezni róla, hogy a vegetáriánus vagy vegán diéta hívei általában tudatosabb életmódot folytatnak, így az egészségi állapotuk nemcsak a húsevés hiányára vezethető vissza.

A testsúly és mozgás például sokkal inkább közvetlen összefüggést mutat a betegségmegelőzési rátákkal.

A húsmentes étrend fajtái, előnyei és hátrányai

A holisztikus szemlélet szerint egyébként mindenki számára az az egészséges, amit saját maga számára annak érez — az alapvető táplálkozástudományi irányelvek figyelembevételével. A vegetáriánus étrend fokozatai és fajtái A teljesség kedvéért azokat az irányzatokat is belevesszük a felsorolásba, melyek nem teljesen húsmentesek, de ugyanazon okokból kifolyólag tudatosan viszonyulnak a húsbevitelhez.

Az egészséges életmód híveinek jelentős része ebbe a kategóriába tartozik, még ha nem is tud róla. Vita tárgyát képezi, hogy ők a "félvegetáriánusok" vagy a vegetáriánusok közé tartoznak-e, de gyakran a flexiteriánus étrend egyik alfajának tekintik ezt.

A leghasznosabb tanácsok húsmentes étrendhez | Well&fit

Ez az elnevezés azonban gyűjtőfogalommá nőtte ki magát, mert többféle változata is elterjedt, amikről lejjebb ejtünk szót. A húson, a halon, a tojáson és a tejtermékeken kívül például mézet vagy zselatint sem.

a hasról fogyni mit egyek hogy fogyjak

A vegán életmód nem csupán a konyhára terjed ki, hanem a szépségápolásra, a háztartási cikkekre és a ruházkodásra is. Mire kell figyelni?

legjobb fogyókúrás készítmények gluténmentes diéta mennyi idő után hat

A minőségi húsban olyan tápanyagok vannak, amiknek a bevitelére különösen figyelni kell azoknak, akik anélkül érzik jól magukat. Ezeket vesszük most sorra, s ajánlunk helyettük más forrásokat.

Húsmentes diéta tofu, a szójabab, a hüvelyesek, a magvak, a quinoa és az amaránt viszonylag sok proteint tartalmaznak. A zsírszegény tejtermékek és a tojás pedig kiválóak azoknak, akiknek ennyi állati eredetű élelmiszer még belefér a diétájukba.

A vér oxigénszállító-képességének megőrzéséhez a tojás, a vassal dúsított reggelizőpelyhek és kenyerek, a szója alapú ételek, az asztalt gyümölcsök, a magvak és a hüvelyesek jelentenek megoldást a szükséges mennyiség fedezésére.

A csontok és a fogak egészségéért érdemes húsmentes diéta több leveles zöldséget, például spenótot fogyasztani a tejtermékek és a kalciummal dúsított élelmiszerek mellett.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Az immunrendszer, a haj, a bőr és a körmök épségéhez a nem génmódosított szója, a tojás, a sajt, a joghurt, a magvak, a gomba, a lencse, a bab és a teljes gabonafélék tudnak hozzájárulni. Természetes körülmények között csakis állati eredetű élelmiszerekben található meg.

Hiánya vérszegénységet, izomgyengeséget, idegrendszeri zavarokat és látásproblémákat okozhat. Húsmentes életmód esetén táplálékkiegészítőre vagy azzal dúsított ételekre van szükség. A riboflavin vérképzésben és az immunrendszer működésében játszik kulcsszerepet, de a pajzsmirigy hormonális egyensúlyához is elengedhetetlen. Legjobb húsmentes forrása a tehéntej, a szójatej, a joghurt és a gomba.