Egeszseges étrend. Fókuszban az ízek


Olvasási idő:3 perc A kiegyensúlyozott étrend megfelelő mennyiségben tartalmazza azokat a tápanyagokat, energiát, amelyre az adott egyénnek szüksége van.

egeszseges étrend

A különböző emberek szükséglete más és más, ám az alapelvek mindenkire vonatkoznak. Ételeink alapját a különféle élelmiszerek képezik. Ezért is fontos már a bevásárló lista megírásakor elgondolkoznunk, hogy a megfelelő alapanyagokat válasszuk.

Néhány apró fogyni házilag is sokat számíthat egészségünk szempontjából.

Sokan ismerik már az egészséges táplálkozás alapelveit, mégsem változtatnak semmit a nem megfelelő szokásaikon, kifogásokat keresve, például, hogy ami egészséges, az biztos kevésbé ízletes.

Egészséges táplálkozás alapjai - Superfitt

Igazándiból az ember önmagával alkudozik. Magának tesz jót, ha egy kicsit odafigyel, és magának árt, ha figyelmen kívül hagyva teste jelzéseit, nem változtat akkor sem, amikor tudja, mit kéne lépnie.

A kiegyensúlyozott étrend megfelelő mennyiségben tartalmazza azokat a tápanyagokat, energiát, amelyre az adott egyénnek szüksége van.

egeszseges étrend

Aki szeretne "jó útra térni" egeszseges étrend táplálkozás terén, kezdje apró változtatásokkal. Néhány ötlet, hogyan tegyük egészségesebbé ételeinket az alapanyagok megválogatásával: 1.

Válasszunk gluténmentes vagy teljes kiőrlésű esetleg csökkentett szénhidráttartalmú kenyeret, pékárut, lisztet, tésztát, ha rizsről van szó, akkor pedig a barna változatot! Ezeknek magasabb a rosttartalma, kevesebb felszívódó szénhidrátot tartalmaznak, ezáltal nem emelik olyan gyorsan a vércukorszintet. A zöldségek és gyümölcsök közül az idénynek megfelelően válogassunk, és fogyasszunk belőlük minél többet nyersen!

A még zölden leszedett, érlelőkben tárolt, és hosszú ideig szállított termékek nem vehetik fel a versenyt azokkal az érett zöldségekkel és gyümölcsökkel, melyeket szezonban, hazai termelőktől vásárolhatunk meg. Rendszeres fogyasztásuk magas rost- és vitamintartalmuknál fogva előnyös az egészségre nézve. Tejek és tejtermékek közül a laktózmentes és az alacsonyabb zsírtartalmúakat jobb előnyben részesíteni.

Pontos, egyszerű heti menük az egészséges és változatos táplálkozásért | Femcafe

A sajtok közül is inkább a zsírosabb fajták a kedvencek, de ezeknek általában light változata is létezik. Figyeljünk arra is, hogy a hosszan érlelt, kemény sajtok ilyen pl.

egeszseges étrend

Egy próbát megér! A joghurtoknál nem csak egeszseges étrend zsírtartalomra kell ügyelni, az ízesített vagy gyümölcsös termékek rengeteg hozzáadott cukrot tartalmazhatnak, melyek kiiktatása szintén hasznos lenne.

Így kell összeállítani egy egészséges napi menüt

Húsok, húskészítmények, halak: gondos válogatással itt is sok feleslegesen elfogyasztott "rossz" zsírtól kímélhetjük meg magunkat és ereinket. A húsféleségek közül a soványabb szárnyashúsokat javasolt gyakrabban fogyasztani, a sertés- egeszseges étrend marhahús ellenében.

A tengeri halakban található zsírok összetétele kedvezőbbnek mondható, mint a hazai fajtáké, így inkább ezek javasolhatók. Az édesvízi halak közül viszont a busa fogyasztása is ajánlott, omega-3 zsírsavtartalmánál fogva.

egeszseges étrend

Ezek a zsírsavak megfelelő mennyiségben fogyasztva védő hatással vannak a szív- és érrendszerre. Az sem mindegy, hogy milyen zsiradékkal sütünk-főzünk.

8 táplálkozási aranyszabály

A növényi zsírok előnye ilyen pl. Amennyiben az étel elkészítése mégis az állati eredetű zsiradékot kívánja, válasszuk a liba- kacsa- vagy az egyre jobban kedvelt mangalica zsírt.

Saláták öntetéhez kiváló alapanyag az olíva- tökmag- mák- és egyéb ízlésnek megfelelő hidegen sajtolt mag olajak, melyek magas antioxidáns hatása kedvezően befolyásolhatja a vérzsírszintet. A fűszerek közül a frisseknek magasabb a vitamintartalma, mellesleg dekorációnak sem utolsók. Köztudott, hogy sok sót fogyasztunk, mégis ezt még mindig hangsúlyozni kell.

A kelleténél több nátrium bevitelét csökkentett nátriumtartalmú sóval, hasonló ízhatás mellett mérsékelhetjük.

Az egészséges táplálkozás alapjai

A hozzáadott cukor fogyasztásának csökkentése is szükséges. Helyette cukorhelyettesítő anyagokat használhatunk, mint például a stevia, eritrit, xilit, amelyek a természetben is megtalálható cukoralkoholok. Ez csak néhány kiragadott példa volt a számtalan apróság közül, amit igazán megtehetünk magunkért.

egeszseges étrend

Címkék: fogyókúra egészséges táplálkozás Hírek Harcolj egészséges testsúllyal a vírusok ellen! A járványügyi korlátozások sokadik hosszú hónapjában egeszseges étrend, sorra látnak napvilágot a vírus természetét és hatásait vizsgáló tanulmányok.

Ugyan mi újat mondhatnak még? Már eleget halottam, a vízcsapból is ez folyik - gondolhatod. És egyébként is, hogy kerül a csizma az asztalra? Tovább olvasom Köszönjük Erre hivatott szakmai bizottság értékelése és piackutatási eredmények alapján a Gastroyal elnyerte a Magyar Brands - Kíváló fogysztói márka díját.

Köszönjük a bizalmat minden hűséges vásárlónknak! Nélkületek nem sikerült volna!