Avokádó diéta


Tihanyi László A zsírokról eleve nem lehet általánosságban beszélni, hiszen a szó sok eltérő tulajdonságú fogyás antidepresszáns mellett utal az állati eredetű telített zsíroktól kezdve egészen a növényi alapú többszörösen telítetlen zsírokig. Az utóbbi évek kutatásai azt mutatják, hogy a finomított szénhidrátoknak sokkal nagyobb szerepük van az elhízás kialakulásában, mint a legtöbb zsírnak.

avokádó diéta

Az avokádó egy kiváló lúgosító gyümölcs, mely rengeteg értékes tápanyagot tartalmaz. A be nem vitt zsírok helyett szénhidrátokat fogyasztottak, de a szervezetünk a szénhidrátokból könnyedén képes zsírokat szintetizálni.

avokádó diéta

Bizonyos zsírok kifejezetten elősegítik a teltségérzet kialakulását és fontos szerepük van az egészséges fogyásban. Avokádó, kalóriák, egyszeresen telítetlen zsírok Az avokádó kalóriatartalma nem alacsony, g avokádó kb. Az egyszeresen telítetlen zsírok sokkal kevésbé raktározódnak el a szervezetben zsírszövetek formájában, mint a telített zsírok.

avokádó diéta

Ilyen kiváló zsírok még az olíva olajban találhatók nagyobb mennyiségben. Emellett az avokádóban található olajsav csökkenti a vér LDL-koleszterin szintjét, párhuzamosan pedig növeli a HDL-koleszterin szintet.

avokádó diéta

Az egyszeresen telítetlen zsírok segítik a zsíroldékony vitaminok felszívódását az elfogyasztott ételekből. Éhségérzet és elhízás Az avokádó amellett, hogy az értékes tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok különleges tárházát nyújtja, segít csökkenteni éhségérzetünket.

Sokan egyébként összetévesztik az éhségérzetet és a szomjúságérzetet, ezért érdemes minden étkezés előtt egy pohár vizet elfogyasztani, főleg mielőtt egészségtelen rágcsálnivalók után néznénk.

Tomán tudástár Avokádó Az utóbbi évtizedekben Magyarországon is népszerűvé vált az avokádó — sokan azonban még mindig idegenkednek tőle, nem merik megkóstolni. De mit is lehet tudni róla? A gyümölcs egy látványos megjelenésű, 20 méter magasra is megnövő fán terem, amely a babérfélék családjába tartozik. Őshazája Közép-Amerika, mindmáig ott — Mexikóban és a Dominikai Köztársaságban — termesztik legnagyobb mennyiségben.

Az éhségérzet utalhat arra is, hogy szervezetünk bizonyos tápanyagokat igényel, ezért ha rendszeresen fogyasztunk olyan ételeket, melyek a tápanyagok széles skáláját tartalmazzák, kevésbé leszünk éhesek.

Az avokádó jellegzetes íze, egészséges zsírjai, alacsony szénhidráttartalma, magas fehérje és rosttartalma egészséges teltségérzetet biztosít elfogyasztása után. Összehasonlítva a magas szénhidráttartalmú ételekkel kenyér, rizs, tészta, stb. Az inzulin az a hormon, mely a felesleges cukrot eltávolítja vérünkből bejuttatja a sejtekbeamit aztán eltárol az izmokban, avokádó diéta, illetve még gyakrabban a zsírsejtekben derék, csípő, has körül.

avokádó diéta

És ha mindez még nem lenne elég, ez az elraktározási folyamat gyakran alacsony vércukorszint kialakulásához vezet, ami megnöveli a szénhidrátok iránti sóvárgásunkat, s ezzel egy avokádó diéta kör alakul ki, aminek az eredménye a túlsúly és az elhízás kialakulása. A magas szénhidráttartalmú táplálékok fogyasztásának egyetlen helyes időpontja a nehéz fizikai munka utáni időszak, amikor szénhidrát raktáraink kiürülnek. Ha az avokádót alacsony szénhidráttartalmú összetevőkkel párosítjuk, olyan egészséges ételeket tudunk készíteni, melyek nem elősegítik, hanem gátolják a túlsúly kialakulását.

avokádó diéta

Tetszett a cikkünk? Ajánlja ismerőseinek!

A magas zsírtartalom bizonyos előnyt is jelent, hiszen ómega 3 zsírsavat tartalmaz, ami jótékonyan hat a szívre és az érrendszerre, valamint az idegrendszerre. A telítetlen zsírsavak mellett nagy mennyiségben található benne B- C- E- és A-vitamin, az ásványi anyagok közül pedig magas a kálium- foszfor- vas- nátrium- és kalciumtartalma.