A fogyás lélektana


Wansink mókás kísérleteiben tucatszám bizonyítja, hogy étkezési szokásaink sokkal inkább függnek a külső körülményektől és az aktuális érzelmeinktőlmint a testünk valós igényeitől. Wansink egyik legütősebb felfedezése az, hogy a legtöbben simán képesek vagyunk 20 százalékkal növelni illetve csökkenteni a kalóriabevitelünket anélkül, hogy észrevennénk.

Sikertelen és „túl sikeres” fogyókúrák

Ez pedig 4,5 kilót jelent évente. Ha túl sokat eszünk, azt is.

ligetszépe kapszula fogyás vélemény zold teaval fogyni

De van egy kalóriaterjedelem — az észrevehetetlen különbözet — ahol jól érezzük magunkat, ahol fel sem tűnnek az apró különbségek. Nem érezzük az eltérést és kalória között, ahogy nem érezzük és kalória között sem, de egy év alatt ez az észrevehetetlen különbözet 4,5 kiló pluszt vagy mínuszt jelenthet a testsúlyunkban.

A HATÉKONY FOGYÓKÚRA PSZICHOLÓGIÁJA

Naná, hogy a körülményeken. Szabályozza a láthatót! Amit nem látunk, az nincs.

  • A sikeres fogyókúra pszichológiája óta, hogy vezetem a ZSH Életmódot és annak blogját!
  • Capsiperin 6 vélemények

Legalábbis nem kísért. Sokkal nehezebb úgy ellenállni a csokinak, a chipsnek, ha egész nap ott kelleti magát az orrunk előtt. Wansink megfigyelte, hogy egy svédasztalos vacsorán az eszik kevesebbet, aki háttal ül a a büféasztalnak.

A vékony emberek pedig ösztönösen ezt teszik: elfordulnak a kajától.

fogyni 40 év felett glükomannán hatása

A pszichológus szerint simán meg lehet állapítani valakinek a súlyát a lakásban elöl hagyott, látható ételek alapján. Hogy mi a konkrét jó tanácsa? Minden, ami egészségtelen és hizlal, mehet a konyhaszekrény felső polcára.

  1. A sikeres fogyókúra pszichológiája | Zsírégetés Harcosai
  2. A HATÉKONY FOGYÓKÚRA PSZICHOLÓGIÁJA - Tenuitas

Jó mélyre. Nehezítse az elérhetőséget!

A hatékony fogyókúra pszichológiája

A láthatósághoz szorosan kapcsolódik az elérhetőség kérdése, vagyis az az alaptézis, hogy amiért meg kell mozdulni, abból kevesebbet eszünk. Ha a szokásosnál kevesebb ételt vesz a tányérjára és elrakja a többit, ha nem hagyja a fogyás lélektana a sütit, vagy ha egyszerűen visszateszi a bonbonos doboz fedelét, már az is csökkenti az elfogyasztott kalóriamennyiséget.

Vagy ön szerint nem számít az két- három szem bonbon?

diéta elkezdése 1 hónapos fogyókúra

Tudja, napi kalória plusz, az több mint évi 4 fogyás protein porral. Tudatosság és tervezés, az kell A svédasztalnál a vékony pasi végignézi a kínálatot, választ, megeszi. A kövér azonban kiveszi és habzsolja, amit meglát.

segítség a fogyáshoz fogyás motiváció képek

Hasonlóan: aki éhesen vásárol, nemcsak több ételt, de több gyorsan felszívódó, hizlaló szemetet is hajlamos a kosarába pakolni Aztán: aki tévézés közben eszik, többet eszik, aki elolvassa a címkéket és ez alapján választ, az kevesebbet. Hogy mi a közös ezekben a dolgokban? A tudatosság — vagy annak hiánya.

Kutatásunkban azok, akik az impulzivitás-skála felső 10 százalékába estek, átlagosan 10 kilóval voltak nehezebbek a skála ellenkező pólusába tartozóknál. A nyugodtan kosztolást nem valami könnyű megvalósítani, különösen a sűrű hétköznapokban nem, a gasztropszichológus mégis ezt javasolja.

Erre leginkább azért lenne szükség, mert a szervezetünknek 20 perc kell a telítettségérzés kialakításához, vagyis minimum ennyi idő múlva jövünk rá: tele vagyunk. Akár nyolc kiló marhaagyat is.

Nem a változatosság a fogyás titka.

A fogyás csak akaraterő kérdése? Dr. Lukács Liza beszél az önkontroll funkciókról.

Minél többféle ételt raknak elénk, annál többet fogunk enni. Ha háromféle étel közül választhatunk, rögtön 23 százalékkal eszünk többet, mint egy választási lehetőség esetén.

A gasztropszichológus tehát azt tanácsolja: soha ne legyen a tányéron kétféle ételnél több.

A FOGYÁS PSZICHOLÓGIÁJA

Válogassa meg, kivel eszik! Bár ritkán vesszük észre, társaságban általában sokkal többet eszünk. Wansink vizsgálataiból kiderül, hogy egy másik emberrel étkezve 35,7, több baráttal egy asztalnál ülve pedig 96 százalékkal több kalóriát fogyasztunk, mint egyedül. Ráadásul az sem mindegy, hogy milyenek a barátaink: ha túlsúlyosak, többet eszünk.

De nem cukormentes étrendek dagi barátaink a legveszélyesebbek a súlyunkra nézve, nem.

A vékonyak, akik egyébként társaságban rengeteget tudnak enni, tőlük hízunk a leginkább.

Fogyni szenvedés nélkül, avagy mit üzen a háj lélektana?

Hogy miért? Mert azt hisszük, hogy ha ők ennyi étel után is vékonyak maradnak, akkor mi is simán falhatunk. Csak éppen azt nem látjuk, hogy ők mondjuk lemozogják, vagy egyszerűen csak alig esznek másnap. Bár a fogyás lélektana szabályt érdemes betartani, Wansink szerint a fogyás titka nem az, a fogyás lélektana egyik napról a másikra felborítjuk az életünket, ha egyszerre változtatunk mindenen.

Ez nem fog menni. Az életünkben egyszerre egy-két dologhoz érdemes hozzányúlni, ahhoz viszont ragaszkodni kell. Azok, akik így csinálják, sokkal sikeresebbek lesznek a fogyásban, mint az életfelborításba hamar belefáradó társaik.

A pszichológus szerint ugyanis a legjobb diéta az, amit úgy tart az ember, hogy észre sem veszi. Kövessen minket a Facebookon is!